Bun venit in Săcălaz

În atenția comercianților de produse în ambalaje SGR

9 octombrie 2025

În atenția comercianților de produse în ambalaje SGR

Toți comercianții din România care comercializează produse în ambalaje ce fac parte din SGR (Sistemul de Garanție Returnare) au o serie de obligații legale, printre care:

Obligativitatea încheierii cu administratorul SGR (Sistemul de Garanție Returnare) a unui contract și organizarea punctelor de returnare, în cadrul structurii de vânzare sau în imediata vecinătate a acesteia (fără a depăși distanța de 150 m față de structura de vânzare), prin acord de parteneriat sau prin asociere cu alți comercianți (distanța până la punctul de returnare nu poate fi mai mare de 500 m față de structura de vânzare), în vederea îndeplinirii obligațiilor ce decurg din HG 1074/2021 republicată (amendă de la 16.000 lei la 30.000 lei, pentru nerespectare).

Obligația comercianților de a:

  • indica valoarea garanției distinct de prețul produsului, atât la raft, cât și în documentele fiscale aferente produsului în ambalaj SGR
    (amendă de la 16.000 lei la 30.000 lei, pentru nerespectarea prevederilor)
  • încasa de la clienți garanția aferentă produselor în ambalaje SGR, cu excepția cazului în care comerciantul decide să suporte costul garanției în cazul oferirii produselor ambalate în ambalaje SGR, cu titlu gratuit
    (amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei, pentru nerespectarea prevederilor)
  • prelua, în cadrul punctelor de returnare, toate ambalajele SGR returnate de consumatori și să restituie acestora valoarea garanției la momentul returnării ambalajelor SGR
    (amendă de la 8.000 lei la 16.000 lei, pentru nerespectarea prevederilor)
  • afișa în cadrul structurilor de vânzare (amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei, pentru nerespectarea prevederilor) informații adresate consumatorilor cu privire la:
    • tipurile de produse care fac parte din sistemul de garanție-returnare;
    • valoarea garanției;
    • posibilitatea consumatorilor sau utilizatorilor finali de a returna ambalajul SGR în vederea restituirii valorii garanției în cadrul oricărui punct de returnare de pe teritoriul României;
    • adresa și programul de funcționare ale punctului de returnare operat de comerciant;
    • modalitatea de preluare a ambalajelor, manual sau prin echipament automat de preluare;
    • modalitățile disponibile de restituire a garanției;
    • dreptul celui care returnează ambalajul SGR de a solicita restituirea valorii garanției în numerar, prin voucher sau prin transfer bancar, conform art. 14 alin. (2) HG 1074/2021;
    • situațiile de refuz al restituirii garanției.

Last modified: 9 octombrie 2025

Comments are closed.

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close